Color Line er en av Europas ledende nærskipsrederier. Den frakter nesten 4 millioner passasjerer og rundt 180 000 trailere i året, noe som gjør den til det største rederiet for internasjonal passasjer- og godstrafikk til og fra Norge.
Selskapets formel for suksess er sentrert rundt en meget god kundeservice. Selskapet trengte en teknologipartner som forsto dette og kunne samarbeide med Color Line for å forbedre datainnsamlingsprosessen.
Color Line samarbeidet med MI Pro for å bidra til ytterligere å forbedre den kundesentrerte policyen gjennom MI Pros enhetlige plattform for data-innsamling og -behandling.
For bedre å forstå kundenes behov og ønsker mens de reiste på et Color Line-fartøy, brukte selskapet et kundeundersøkelsesverktøy for å samle inn data. Selskapet opplevde imidlertid følgende utfordringer:
Color Line og MI Pro jobbet sammen for å gjennomgå alle klientkontaktpunkter og definere en automatisert, hendelsesstyrt tilbakemeldingsprosess, som kunne fanges opp og administreres i det eksisterende CRM-systemet.
MI Pro hjalp Color Line med å forbedre kundeopplevelsen ved å:
Bilde: En helt egen og tilpasset design med tre tilgjengelige språk og fremdriftsindikator utformet som et skip.
Det svært automatiserte og svært personaliserte systemet MI Pro implementerte gjorde at Color Line kunne levere på sin klientsentriske policy. Siden 2020 har den håndtert flere hundre tusen Color Line-kunder.
Ved å investere tid i å forstå Color Lines behov i starten av prosessen, blir MI Pro en integrert partner i å forbedre sin løsning for kundetilbakemeldinger. Dette bidro igjen til at virksomheten fortsatte å levere god service til sine passasjerer. MI Pro implementerte en rekke unike teknikker for å drive effektivitet og fleksibilitet i prosessen. Spesielt var tagging-funksjonaliteten og den automatiske CRM-integrasjonen viktige suksessfaktorer i det nye systemet.
"MI Pro har gått det ekstra for å forbedre hvordan vi samler inn tilbakemeldinger fra kunder. Vi kan nå stole på kundeinnsikten vår, vel vitende om at prosessen er fullstendig automatisert og fanget opp riktig i vårt CRM-system. Denne tilliten til den underliggende teknologien frigjør oss til å fokusere på å følge våre klientsentrerte retningslinjer."
Kjetil Almvik, CRM Team Manager i Color Line
TA KONTAKT